1. سریع عمل کنید!

هرچه زودتر شروع به درمان لکه کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن کامل آن خواهید داشت. بنابراین، اگر مشکوک هستید که سفید کننده روی لباستان ریخته اید، سریع عمل کنید و این مراحل را دنبال کنید تا لکه و بو را پاک کنید.

  1. با آب سرد بشویید

آب سرد را روی ناحیه لکه دار بریزید تا تا حد امکان از سفید کننده خارج شود. این کار به کاهش آسیب به لباس شما کمک می کند و از ایجاد لکه جلوگیری می کند.

  1. سفید کننده را با سرکه خنثی کنید

سرکه یک اسید طبیعی است که می تواند خاصیت قلیایی سفید کننده را خنثی کند. مقدار مساوی سرکه و آب را رقیق کرده و محلول را روی ناحیه لکه دار بمالید. قبل از اینکه با آب سرد بشویید، اجازه دهید چند دقیقه بماند.

  1. از جوش شیرین و آب استفاده کنید

جوش شیرین می تواند به خنثی کردن سفید کننده و جذب لکه کمک کند. با جوش شیرین و آب خمیر درست کنید و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. قبل از اینکه با آب سرد بشویید، اجازه دهید چند دقیقه بماند.

  1. پراکسید هیدروژن را اعمال کنید

پراکسید هیدروژن می تواند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده کمک کند. پراکسید هیدروژن را روی ناحیه لکه دار بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

  1. از اسپری قبل از شستشو استفاده کنید

اسپری های قبل از شستشو می توانند به از بین بردن لکه های سخت مانند سفید کننده کمک کنند. به دنبال اسپری حاوی آنزیم باشید که می تواند به تجزیه پروتئین های موجود در سفید کننده و از بین بردن لکه کمک کند.

  1. لباس ها را در آب سرد خیس کنید

خیساندن لباس در آب سرد می تواند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده کمک کند. یک ماده شوینده را به آب اضافه کنید و قبل از شستن لباس، اجازه دهید چند ساعت خیس بخورد.

  1. لباس ها را با آب داغ بشویید

آب گرم می تواند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده موثرتر از آب سرد کمک کند. لباس ها را در آب داغ با مواد شوینده لباسشویی بشویید و بررسی کنید که آیا پس از اتمام چرخه شستشو، لکه هنوز وجود دارد یا خیر.

  1. از شوینده های لباسشویی مبتنی بر آنزیم استفاده کنید

شوینده های لباسشویی مبتنی بر آنزیم می توانند به تجزیه پروتئین های موجود در سفید کننده و از بین بردن لکه کمک کنند. به دنبال شوینده ای باشید که حاوی آنزیم باشد و از آن برای شستن لباس ها استفاده کنید.

  1. برچسب مراقبت را بررسی کنید

قبل از تلاش برای از بین بردن لکه، برچسب مراقبت روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از روش ایمن و موثر استفاده می کنید. برخی از پارچه ها ممکن است با روش های تمیز کردن خاصی آسیب ببینند، بنابراین مهم است که مراقب باشید.

  1. ابتدا یک منطقه کوچک را تست کنید

قبل از استفاده از هر روش تمیز کردن ناحیه لکه دار، یک ناحیه کوچک و نامحسوس از پارچه را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به لباس آسیب نمی رساند.

  1. از خودکار لکه‌بر استفاده کنید

قلم های لکه بر می توانند روشی مناسب و موثر برای از بین بردن لکه هایی مانند سفید کننده باشند. به دنبال قلمی باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و از آن برای استفاده مستقیم محلول پاک کننده روی لکه استفاده کنید.

  1. ژل لکه‌بر را اعمال کنید

ژل‌های لکه‌بر را می‌توان مستقیماً روی لکه مالید و قبل از شستن لباس، چند دقیقه بگذارید بماند. به دنبال ژلی باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. از تقویت کننده لباسشویی استفاده کنید

تقویت کننده های لباسشویی می توانند به افزایش قدرت پاک کنندگی مواد شوینده شما و از بین بردن لکه های سخت مانند سفید کننده کمک کنند. به دنبال تقویت کننده ای باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و آن را به چرخه شستشو اضافه کنید.

  1. جوش شیرین را به چرخه شستشو اضافه کنید

جوش شیرین می تواند به خنثی سازی قلیایی سفید کننده و از بین بردن لکه کمک کند. 1/2 فنجان جوش شیرین را به چرخه شستشو اضافه کنید و chبرای دیدن اینکه آیا پس از اتمام چرخه شستشو، لکه هنوز وجود دارد یا خیر.

  1. از اسپری پاک کننده لکه استفاده کنید

اسپری‌های لکه‌بر را می‌توان مستقیماً روی لکه مالید و قبل از شستن لباس، چند دقیقه بگذارید بماند. به دنبال اسپری حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. لباس را در محلولی از آب و سرکه سفید خیس کنید

خیساندن لباس در محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه سفید می تواند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده کمک کند. قبل از شستن لباس، اجازه دهید چند ساعت خیس بخورد.

  1. از مواد شوینده با روشن کننده های نوری استفاده کنید

شوینده های لباسشویی با روشن کننده های نوری می توانند به از بین بردن اثر زردی سفید کننده کمک کنند. به دنبال شوینده ای باشید که حاوی روشن کننده های نوری باشد و از آن برای شستن لباس ها استفاده کنید.

  1. یک کرم پاک کننده لکه بمالید

کرم‌های لکه‌بر را می‌توان مستقیماً روی لکه مالید و قبل از شستن لباس، چند دقیقه بگذارید بماند. به دنبال کرمی باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. از شوینده های لباسشویی با آنزیم استفاده کنید

شوینده های لباسشویی با آنزیم ها می توانند به تجزیه پروتئین های موجود در سفید کننده و از بین بردن لکه کمک کنند. به دنبال شوینده ای باشید که حاوی آنزیم باشد و از آن برای شستن لباس ها استفاده کنید.

  1. لکه را مرتباً بررسی کنید

به طور مرتب لکه را بررسی کنید تا ببینید آیا بعد از هر دوره شستشو هنوز وجود دارد یا خیر. اگر هنوز لکه وجود دارد، روش تمیز کردن را تکرار کنید تا لکه پاک شود.

  1. از مواد شوینده لباسشویی با سفید کننده اکسیژن استفاده کنید

شوینده های لباسشویی با سفید کننده اکسیژن می توانند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده کمک کنند. به دنبال شوینده ای باشید که حاوی سفید کننده اکسیژن باشد و از آن برای شستن لباس ها استفاده کنید.

  1. یک خمیر پاک کننده لکه بمالید

خمیرهای پاک کننده لکه را می توان مستقیماً روی لکه مالیده و قبل از شستن لباس، چند دقیقه بگذارید بماند. به دنبال خمیری باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. از مواد شوینده با فرمول لکه بردار استفاده کنید

شوینده‌های لباسشویی با فرمول لکه‌بر می‌توانند به از بین بردن لکه‌های سخت مانند سفیدکننده کمک کنند. به دنبال شوینده‌ای باشید که حاوی فرمول لکه‌بر باشد و از آن برای شستن لباس‌ها استفاده کنید.

  1. برچسب مراقبت را دوباره بررسی کنید

قبل از اقدام به پاک کردن لکه، دوباره برچسب مراقبت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از یک روش ایمن و موثر استفاده می کنید. برخی از پارچه ها ممکن است با روش های تمیز کردن خاصی آسیب ببینند، بنابراین مهم است که مراقب باشید.

  1. از اسپری لکه بردار با فرمول مناسب رنگ استفاده کنید

اسپری‌های لکه‌بر با فرمول مناسب رنگ می‌توانند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده بدون آسیب رساندن به رنگ لباس کمک کنند. به دنبال اسپری باشید که حاوی فرمول مناسب رنگ باشد و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. ژل لکه‌بر را با فرمول مناسب رنگ بمالید

ژل های پاک کننده لکه با فرمول رنگی ایمن می توانند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده بدون آسیب رساندن به رنگ لباس کمک کنند. به دنبال ژلی باشید که حاوی فرمول مناسب رنگ باشد و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. از مواد شوینده با فرمول مناسب رنگ استفاده کنید

شوینده های لباسشویی با فرمول رنگی ایمن می توانند به از بین بردن لکه و بوی سفید کننده بدون آسیب رساندن به رنگ لباس کمک کنند. به دنبال شوینده‌ای باشید که حاوی فرمول مناسب رنگ باشد و از آن برای شستن لباس‌ها استفاده کنید.

  1. لکه را بعد از هر دوره شستشو بررسی کنید

پس از هر دوره شستشو لکه را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز وجود دارد یا خیر. اگر هنوز لکه وجود دارد، روش تمیز کردن را تکرار کنید تا لکه پاک شود.

  1. نظافت حرفه ای را در نظر بگیرید

اگر پس از انجام تمام روش‌های تمیز کردن بالا، لکه همچنان وجود دارد، لباس‌ها را برای تمیز کردن نزد یک تمیزکننده حرفه‌ای ببرید. آنها ممکن است تجهیزات تخصصی و محلول های تمیز کننده ای داشته باشند که می تواند به از بین بردن لکه کمک کند.

  1. استفاده از خودکار لکه‌بر را در نظر بگیرید

قلم‌های لکه‌بر می‌توانند روشی مناسب و مؤثر برای از بین بردن لکه‌هایی مانند سفیدکننده باشند. به دنبال قلمی باشید که حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشد و از آن برای استفاده مستقیم محلول پاک کننده روی لکه استفاده کنید.<olstart="32″>

  • استفاده از اسپری لکه‌بر را در نظر بگیرید

اسپری‌های لکه‌بر را می‌توان مستقیماً روی لکه مالید و قبل از شستن لباس، چند دقیقه بگذارید بماند. به دنبال اسپری حاوی آنزیم ها یا عوامل اکسید کننده باشید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

  1. استفاده از مواد شوینده با فرمول لکه‌بر را در نظر بگیرید

شوینده‌های لباسشویی با فرمول لکه‌بر می‌توانند به از بین بردن لکه‌های سخت مانند سفیدکننده کمک کنند. به دنبال شوینده‌ای باشید که حاوی فرمول لکه‌بر باشد و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...